ROK SZKOLNY 2018/2019
Zajęcia informatyczne dla wszystkich uczniów klas IV-VI
Grupa 7. klasa 5b
Celem zajęć jest poszerzenie i utrwalenie wiadomości nabytych na lekcjach informatyki. Na zajęciach uczniowie poznają różne możliwości edytora tekstu takie jak, opcje list numerowanych, wstawiania i formatowania tabel oraz obrazów, tworzenia krzyżówek, uczą się jak wstawiać obiekty WordArt, które służą do tworzenia specjalnych efektów tekstowych w dokumencie programu Microsoft Word, łączenia grafiki z tekstem, wstawiania napisów i kształtów. Poznaną wiedzę wykorzystują do tworzenia reklamówki biura podróży.
Celem dalszych zajęć informatycznych będzie uzupełnienie oraz poszerzenie umiejętności wykorzystania technologii informatycznej i komunikacyjnej przez uczniów. Na zajęciach będę kłaść nacisk na wdrażanie uczniów do świadomego i odpowiedzialnego korzystania z zasobów i możliwości, które daje Internet. Uczniowie zostaną wprowadzeni w zagadnienia związane z Internetem, będą zdobywać wiedzę na temat bezpiecznego surfowania po Internecie, poznawać zasady Netykiety, a następnie każdy uczeń wykona na ten temat prezentację w Power Poincie. Na tych zajęciach będą uczyć się również komunikacji za pośrednictwem nowoczesnych technologii i sprawnego wyszukiwania wiadomości.
Danuta Wicherek
Zajęcia informatyczne dla wszystkich uczniów klas IV-VI
Grupa 10. klasa 6a i grupa 11. klasa 6b
Celem zajęć jest poszerzenie i utrwalenie wiadomości nabytych na lekcjach informatyki. Na zajęciach uczniowie doskonalili umiejętności tworzenia prezentacji multimedialnej zgodnie z podanym tematem, czyli Historia Internetu i komputerów. Na zajęciach kładłam nacisk na wdrażanie uczniów do świadomego i odpowiedzialnego korzystania z zasobów i możliwości, które daje Internet. Uczniowie zostali wprowadzeni w zagadnienia związane z Internetem i zdobyli wiedzę na temat bezpiecznego surfowania po Internecie.
Na kolejnych zajęciach uczniowie będą doskonalić wiedzę i umiejętności podstawowej obsługi arkusza kalkulacyjnego, formatowania komórek, elementów formatowania warunkowego, wprowadzania danych, adresowania komórek, sortowania danych, stosowanie prostych formuł i funkcji do obliczania, przedstawianie danych z tabeli na wykresie, typy wykresów. Będą uczyć się poprawnego stosowania w arkuszu kalkulacyjnym adresowania względnego, bezwzględnego i mieszanego podczas wykonywania obliczeń. Nabyta wiedza posłuży im do wykonania programu do nauki tabliczki mnożenia.
Zajęcia informatyczne dla wszystkich uczniów klas IV-VI
Grupa 2. klasa 4b
Celem zajęć jest poszerzenie i utrwalenie wiadomości nabytych na lekcjach informatyki. Na zajęciach uczniowie poznają różne możliwości edytora tekstu takie jak, opcje list numerowanych, wstawiania i formatowania tabel oraz obrazów, uczą się jak wstawiać obiekty WordArt, które służą do tworzenia specjalnych efektów tekstowych w dokumencie programu Microsoft Word, łączenia grafiki z tekstem, wstawiania napisów i kształtów. Poznaną wiedzę wykorzystują do tworzenia ogłoszenia lub zaproszenia. Uczniowie poznali również program Power Point. Poznali różne możliwości zmiany tła i animacji slajdów.
Elementem powszechnego kształcenia staje się również umiejętność programowania, przewidziałam na ten cel 3 lekcje. Obecnie najpopularniejszym środowiskiem programowania wizualnego jest amerykański program Scratch w którym z gotowych bloków układa się skrypty sterujące zachowaniem duszków. Dużą zaletą tego programu jest bardzo rozwinięty portal użytkowników, który umożliwia przechowywanie projektów, ich prezentowanie i dzielenie się nimi, środowisko Scratcha umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki.
Danuta Wicherek
Zajęcia pozalekcyjne z programowania- dla klas IV-VI
Klasy 4ab i 5ab
Umiejętność programowania jest jedną z podstawowych kompetencji XXI wieku oraz jedną z najbardziej poszukiwanych na rynku pracy. Programowanie kształci wiele potrzebnych i przydatnych umiejętności, rozwija logiczne myślenie, uczy współpracy w grupie, pobudza uczniów do poszukiwania rozwiązań stawianych przed nimi zadań oraz rozwiazywania problemów za pomocą komputera.
Uczniowie do tej pory poznali środowisko Baltie, jego podstawowe polecenia, wykorzystali program do przygotowania wielu ciekawych animacji. teraz będziemy uczyć się programowania korzystając na początku ze strony studio.cody.org, gdzie można tworzyć własne historyjki, układać programy z gotowych bloczków, debugować.
Danuta Wicherek