Rekrutacja
REGULAMIN REKRUTACJI
do projektu „Doświadczamy nauki” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
10 Oś Priorytetowa Wiedza i kompetencje, Działanie 10.1 Rozwój kształcenia ogólnego, Poddziałanie 10.1.3 Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne, Typ projektu: A. Rozwijanie u dzieci i młodzieży kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy w zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematyki oraz kompetencji informatycznych
§ 1.
Definicje
- Projekt – projekt „Doświadczamy nauki” realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, 10 Oś Priorytetowa Wiedza i kompetencje, Działanie 10.1 Rozwój kształcenia ogólnego, Poddziałanie 10.1.3 Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne. Typ projektu: A. Rozwijanie u dzieci i młodzieży kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy w zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematyki oraz kompetencji informatycznych
- Beneficjent – Gmina Maków Podhalański, ul. Szpitalna 3, 34-220 Maków Podhalański.
- Instytucja Wdrażająca (Instytucja Pośrednicząca II stopnia) – Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości w Krakowie.
- Biuro Projektu – Biuro Projektu znajdujące się w siedzibie realizatora projektu - Gminnego Zarządu Placówek Oświatowych, 34-220 Maków Podhalański, ul. Szpitalna 3.
- Kierownik Projektu – Dyrektor Gminnego Zarządu Placówek Oświatowych.
- Opiekun Szkolny - osoba, któremu Dyrektor Gminnego Zarządu Placówek Oświatowych powierzy określone obowiązki na okres realizacji projektu w szkole.
- Uczestnicy projektu - uczniowie poniższych szkół, objętych projektem, prowadzonych przez Gminę Maków Podhalański, którzy spełniają kryteria określone w § 3 niniejszego regulaminu i w wyniku przeprowadzonej rekrutacji zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie.
1) uczniowie klas I - VI Szkoły Podstawowej w Białce (SPB),
2) uczniowie klas I - VI Szkoły Podstawowej w Grzechyni (SPG),
3) uczniowie klas I - VI Szkoły Podstawowej w Juszczynie (SPJ),
4) uczniowie klas I – VI Szkoły Podstawowej w Makowie Podhalańskim (SPMP).
5) Komisja Rekrutacyjna - komisja powołana przez Kierownika Projektu w celu przeprowadzenia rekrutacji uczestników projektu. W skład poszczególnych Komisji, które działają w każdej szkole realizującej projekt wchodzą: Opiekun Szkolny oraz dwóch nauczycieli prowadzących zajęcia w ramach projektu.
§ 2.
Informacje ogólne
- Regulamin określa proces rekrutacji uczestników do projektu „Doświadczamy nauki” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020.
- Projekt skierowany jest do uczniów klas I-VI czterech szkół podstawowych (w Białce, Grzechyni, Juszczynie, Makowie Podhalańskim), a jego okres realizacji trwa od 1 sierpnia 2017 r. do 31 lipca 2019r.
- W ramach projektu prowadzone będą następujące zajęcia, wycieczki i wyjazdy edukacyjne w 6 zadaniach:
- Głównym celem projektu jest wzmocnienie zakresu pracy czterech szkół podstawowych w Gminie Maków Podhalański w zakresie kształtowania podstawowych kompetencji kluczowych wśród 888 uczniów poprzez wdrażanie adekwatnych metod pracy na zajęciach oraz wykorzystanie ICT w szkołach.
I. Innowacja w nauczaniu przyrody w Szkole Podstawowej w Białce
1) Innowacyjne zajęcia z przyrody w języku angielskim
2) Wycieczki edukacyjne
II. Matematyka jest wszędzie dla klas IV - VI
1) Zajęcia pozalekcyjne z matematyki
2) Wycieczki edukacyjne
III. Kompetencje matematyczno – przyrodnicze dla klas I – III
1) Zajęcia matematyczno - przyrodnicze
2) Zajęcia pozalekcyjne matematyczno – przyrodnicze
IV. Kompetencje przyrodnicze dla klas IV-VI
1) Zajęcia przyrodnicze
2) Zajęcia pozalekcyjne z przyrody dla uczniów zdolnych
V. Kompetencje informatyczne
1) Zajęcia informatyczne dla uczniów klas IV- VI
2) Zajęcia pozalekcyjne z programowania dla uczniów klas I-VI
VI. Rozwijanie podstawowych kompetencji kluczowych na wyjazdach edukacyjnych
1) Wyjazdy edukacyjne dla klas I – III
2) Wyjazdy edukacyjne dla klas IV-VI
§ 3.
Uczestnicy projektu
- Uczestnikiem projektu może być uczeń klas I – VI szkoły podstawowej biorącej udział w projekcie, który zostanie zakwalifikowany do udziału w projekcie przez Komisję Rekrutacyjną
- Udział uczestnika w projekcie jest bezpłatny.
- Jeden uczeń może brać udział w kilku różnych zajęciach, wycieczkach i wyjazdach.
§ 4.
Proces rekrutacji
- Osobami odpowiedzialnymi za rekrutację w poszczególnych gimnazjach są członkowie Komisji Rekrutacyjnej, w skład której wchodzą: Opiekun Szkolny i dwóch nauczycieli prowadzących zajęcia w ramach projektu.
- Rekrutacja do projektu rozpocznie się 4 września 2017r. W drugim roku szkolnym będzie rekrutacja uzupełniająca. Szczegółowy harmonogram rekrutacji na dany rok szkolny opracowuje i ogłasza kierownik projektu.
- Uczniowie ubiegający się o uczestnictwo w projekcie składają następujące dokumenty: Formularz zgłoszeniowy (załącznik nr 1), Deklarację udziału w zajęciach (załącznik nr 2a - uczniowie klas I – III; załącznik nr 2b – uczniowie klas IV - VI), Oświadczenie uczestnika projektu (załącznik nr 3), Deklarację udziału w projekcie (załącznik nr 4).
- Nabór na zajęcia kończy się po przyjęciu odpowiedniej liczby kwalifikujących się uczniów.
- Rekrutacja odbywać się będzie na terenie szkół.
- Komisja Rekrutacyjna ustala listy osób zakwalifikowanych do udziału w danych zajęciach oraz listę rezerwową, według kryteriów rekrutacji określonych w § 5.
- Listę osób zakwalifikowanych oraz listę rezerwową wywiesza się na tablicy ogłoszeń Projektu.
- Uczeń może odwołać się w ciągu 2 dni od decyzji Komisji do Kierownika Projektu.
- Kierownik Projektu rozpatruje odwołanie ucznia w ciągu 2 dni i przekazuje swoją decyzje do Opiekuna Szkolnego, który informuje zainteresowanego ucznia o decyzji zarządzającego projektem.
- W przypadku małej ilości zgłoszeń zostanie ogłoszony powtórny nabór. W celu uzupełnienia udziału uczniów zostanie przeprowadzona indywidualna rozmowa z rodzicami uczniów, których wg opinii nauczycieli warto zachęcić do udziału w zajęciach.
- Terminy określone w procesie rekrutacji mogą ulec zmianie za zgodą Kierownika Projektu.
- Rekrutacja oparta będzie na zasadzie równych szans i niedyskryminacji.
§ 5
- Rekrutacja uczniów na poszczególne zajęcia odbywa się w ramach sześciu zadań:
Zadanie I: Innowacja w nauczaniu przyrody w Szkole Podstawowej w Białce
1) Innowacyjne zajęcia z przyrody w języku angielskim – w roku szkolnym 2017/2018 będą prowadzone w klasie V, a w roku szkolnym 2018/2019 w klasie VI jako dodatkowa godzina zajęć z przyrody.
2) Wycieczki edukacyjne – wszyscy uczniowie zakwalifikowani do innowacji.
Zadanie II: Matematyka jest wszędzie dla klas IV - VI
1) Zajęcia pozalekcyjne z matematyki – zostaną utworzone 23 grupy (SPB- 5, SPG- 3, SPJ-6, SPMP-9) dla wszystkich uczniów po 35h zajęć w roku szkolnym.
2) Wycieczki edukacyjne - wszyscy uczniowie z roku szk. 2017/18, ewentualnie z naboru uzupełniającego z roku 2018. Podczas naboru uzupełniającego pod uwagę brane będą wyniku testu przeprowadzonego przez nauczycieli. Zakwalifikowani zostaną uczniowie z najwyższymi ocenami.
Zadanie III: Kompetencje matematyczno – przyrodnicze dla klas I – III
1) Zajęcia matematyczno – przyrodnicze – w roku szkolnym 2017/2018 zostanie utworzonych 20 grup (SPB-4, SPG-3, SPJ-5, SPMP-8), a w roku szkolnym 2018/2019 – 18 grup (SPB-3, SPG-3, SPJ-4, SPMP-8) dla wszystkich uczniów po 35h zajęć w roku szkolnym.
2) Zajęcia pozalekcyjne matematyczno – przyrodnicze –zostanie utworzonych 35 grup zajęcia dla uczniów zdolnych i słabych. Kryterium rekrutacyjnym jest opinia nauczyciela według arkusza diagnostycznego przygotowanego na potrzeby projektu z przedmiotów przyrodniczych oraz matematyki w skali punktowej. Założeniem jest utworzenie grup z najlepszymi wynikami, najsłabszymi wynikami i grup mieszanych (osoby z najlepszymi i najsłabszymi wynikami). Każda z grup do 12 osób (SPB-7 grup: 3 grupy dla uczniów zdolnych, 2 grupy dla uczniów słabych, 2 grupa mieszana; SPG-6 grup: 3 grupy dla uczniów zdolnych, 2 grupy dla uczniów słabych, 1 grupa mieszana; SPJ-8 grup: 2 grupy dla uczniów zdolnych, 3 grupy dla uczniów słabych, 3 grupy mieszane; SPMP-14 grup: 5 grup dla uczniów zdolnych, 5 grup dla uczniów słabych, 4 grupy mieszane) po 35h zajęć w roku szkolnym. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej uczniów tej samej ilości punktów o kolejności na liście rankingowej decyduje niższy dochód rodziców ucznia.
Zadanie IV: Kompetencje przyrodnicze dla klas IV-VI
1) Zajęcia przyrodnicze – zostaną utworzone 23 grupy (SPB-5, SPG-3, SPJ-6, SPMP-9) dla wszystkich uczniów po 35h zajęć w roku szkolnym.
2) Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów zdolnych z przyrody – zostanie utworzonych 12 grup pod nazwą warsztaty przyrodnicze dla klas IV, zajęcia naukowo-terenowe dla klas V, zajęcia laboratoryjne dla klas VI. Każda z grup po 8 osób, po 35h zajęć w ciągu roku. Kryterium rekrutacyjnym w klasie IV jest opinia nauczyciela według arkuszy diagnostycznych przygotowanego na potrzeby projektu z edukacji przyrodniczej. Uczeń zostanie oceniony w skali punktowej od 1 do 6. W klasie V i VI z kolei zostanie wprowadzony system punktowy: za oceny 6 – 6 punktów, 5 – 5 punktów itd. Lista rankingowa we wszystkich klasach zostanie utworzona według następującej zasady: liczba punktów z arkusza diagnostycznego lub za oceny plus punkty za dochód. Dochód poniżej 400 zł - 6 punktów, następnie w górę co 200 złotych odejmujemy jeden punkt. Lista według najwyższej liczby punktów.
Zadanie V: Kompetencje informatyczne
1) Zajęcia informatyczne dla uczniów klas IV- VI – zostanie utworzonych 46 grup (SPB-10, SPG-6, SPJ-12, SPMP-18), każda po 10h zajęć w ciągu roku. Do 13 osób w grupie.
2) Zajęcia pozalekcyjne z programowania dla uczniów klas I – VI - zostanie utworzonych 16 grup 6-osobowych. Dwie grupy dla klas I-III, dwie grupy dla klas IV-VI (SPB-4, SPG-4, SPJ-4, SPMP -4) po 35h zajęć w roku szkolnym. Kryterium rekrutacyjnym w klasach I – III oraz klasie IV jest opinia nauczyciela według arkuszy diagnostycznych przygotowanego na potrzeby projektu z edukacji informatycznej. Uczeń zostanie oceniony w skali punktowej od 1 do 6. W klasie V i VI z kolei zostanie wprowadzony system punktowy: za oceny 6 – 6 punktów, 5 – 5 punktów itd. Lista rankingowa we wszystkich klasach zostanie utworzona według następującej zasady: liczba punktów z arkusza diagnostycznego lub za oceny plus punkty za dochód. Dochód poniżej 400 zł - 6 punktów, następnie w górę co 200 złotych odejmujemy jeden punkt. Lista według najwyższej liczby punktów.
Zadanie VI: Rozwijanie podstawowych kompetencji kluczowych na wyjazdach edukacyjnych
3) Wyjazdy edukacyjne dla klas I – III – biorą udział wszyscy uczniowie
4) Wyjazdy edukacyjne dla klas IV-VI – biorą udział wszyscy uczniowie
§ 6.
Uprawnienia i obowiązki uczestników
- Uczniowie zakwalifikowani do udziału w zajęciach zobowiązani są do:
1) regularnego uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych, w minimum 80% godzin zgodnie z harmonogramem zajęć. Nieobecność powyżej 20% godzin wymaga od rodzica/prawnego opiekuna ucznia pisemnego uzasadnienia nieobecności.
2) uczestnictwa w monitoringu i ewaluacji projektu, w szczególności do wypełniania ankiet i udzielania informacji dotyczących postępów w kształceniu;
3) przestrzegania punktualności;
4) wypełniania testów osiągnięć przeprowadzanych przez nauczycieli w ramach zajęć;
5) poszanowania pomocy dydaktycznych, materiałów oraz używania ich zgodnie z przeznaczeniem.
- Uczeń zakwalifikowany do uczestnictwa w projekcie może zostać skreślony z listy uczestników w przypadku:
1) samodzielnej rezygnacji uczestnika;
2) na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia z powodu naruszana zasad uczestnictwa w zajęciach;
3) rezygnacji z nauki w szkole biorącej udział w projekcie;
4) w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia co najmniej 20% zajęć.
- Skreślenie ucznia z listy uczestników projektu dokonuje Opiekun Szkolny, wskazując równocześnie pierwszą w kolejności osobę z listy rezerwowej, zakwalifikowaną do zastąpienia osoby skreślonej z listy.
- W razie nie wyrażenia zgody na udział w projekcie przez osobę wskazaną z listy rezerwowej, proponuje się następną w kolejności, aż do skutku.
§ 7.
Postanowienia końcowe
- Regulamin rekrutacji dostępny jest na stronie internetowej gminy Maków Podhalański, na stronach internetowych szkół uczestniczących w projekcie oraz w Biurze Projektu.
- Regulamin rekrutacji wchodzi w życie z dniem 4 września 2017 r.
- Wszelkie sprawy związane z interpretacją regulaminu rozstrzygane są przez Kierownika Projektu.
- Wszystkie zmiany do regulaminu rekrutacji wprowadza Kierownik projektu w formie aneksu.
Załączniki:
Nr 1 – Formularz zgłoszeniowy
Nr 2a - Deklaracja udziału w zajęciach dla uczniów klas I – III
Nr 2b - Deklaracja udziału w zajęciach dla uczniów klas IV - VI
Nr3 – Oświadczenie uczestnika projektu
Nr4 – Deklaracja udziału w projekcie