SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ŚWIĘTEJ JADWIGI KRÓLOWEJ POLSKI W JUSZCZYNIE

                  Juszczyn 268

                  34-231 Juszczyn

Adres

                  Juszczyn 268


                  34-231 Juszczyn


Kontakt

Zespół Szkół w Juszczynie

34-231 Juszczyn 268

E-mail: sekretariat@spjuszczyn.pl

tel. 33/8773886

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 529149
  • Do końca roku: 41 dni
  • Do wakacji: 213 dni

Kalendarium

Wtorek, 2018-11-20

Imieniny: Anatola, Edyty

Zadanie 2 Matematyka jest wszędzie - klasy IV-VI

 

 

W pierwszym semestrze uczniowie klas VA, VIA w Szkole Podstawowej w Juszczynie uczestniczący w projekcie ,, Doświadczamy nauki" brali udział w dodatkowych zajęciach z matematyki. Celem głównym było utrwalenie wiedzy zdobytej ma lekcji matematyki. Ćwiczenia i zadania wykorzystywane były z platform: edusience, scholaris i akademia uczniowska. Uczniowie bardzo chętnie rozwiązywali zadania w oparciu o programy komputerowe: matlandia i matzoo.

Wioletta Kasprzyk

 

Matematyka jest wszędzie sprawozdanie z wycieczki grupa I

W czwartek 18 stycznia 2018r nasza klasa 6a miała wycieczkę do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Na samym początku mieliśmy krótką lekcję pt. ,,Widmo światła"  po której poszliśmy do specjalnego pomieszczenia, aby wybudować spektroskop. Po zakończeniu doświadczenia nowa przewodniczka opowiadała nam o starych samochodach z lat 60. Mogliśmy oglądać różne modele samochodów najczęściej Fiatów i Syrenek. Ciekawostką dla nas była informacja, że dawniej na każdy samochód w miesiącu przypadała określona ilość benzyny. Poza tym wcześniej no opony do samochodu trzeba było oszczędzać 3 miesiące. Samochód Polonez był lepszej jakości niż Fiat.

O godzinie 13:40 zaczęliśmy budować poduszkowce. Mieliśmy z tego ogromny ubaw. Można było pojeździć na skonstruowanych pojazdach.  Wszystkim się bardzo podobało. Można było pojeździć na skonstruowanych pojazdach. O godzinie 15:30 wszyscy zadowoleni z wycieczki udaliśmy się w drogę powrotną. 

Matematyka jest wszędzie sprawozdanie z wycieczki grupa II

Dnia 18.01.2018 roku pojechaliśmy na wycieczkę do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Wyjechaliśmy o godzinie 9:00, a o 10:30 byliśmy na miejscu. Weszliśmy do budynku centralnego, a pół godziny później przeszliśmy do budynku obok. Rozmawialiśmy tam z Panią przewodnik o różnych siłach promieniowania. Następnie wróciliśmy do budynku centralnego i poszliśmy zbudować własne spektroskopy. Wszyscy byli zadowoleni. Z drugą Panią przewodnik poszliśmy oglądać wystawę aut, zwłaszcza Fiatów 125p. Szczególnie zainteresował nas Fiat, którym jeździł Jan Paweł II. O 12:45 przeszliśmy na wystawę interaktywną. Robiliśmy tam różne fajne doświadczenia. Wszystkich zainteresowało wielkie koło, które wprawiało w ruch windę. Kiedy skończyliśmy zabawę, poszliśmy coś zjeść. O 13:45 poszliśmy do innej sali, żeby zbudować poduszkowce. Było trochę pracy, ale na samym końcu mogliśmy z nich skorzystać. Wszyscy dobrze się bawili. O 14:50 wyruszyliśmy do autobusu, a o 15:05 wyjechaliśmy z Krakowa. W Juszczynie byliśmy już o 16:30. Wszysycy byli zadowoleni z tej wycieczki. Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś tam wrócimy. 

 

 

Sprawozdanie z wycieczki unijnej do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie

 

 

 

W piątek 19 stycznia 2018 r. cała nasza klasa, 6b, wybrała się na wycieczkę do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Wyjechaliśmy ok. 9 rano, a na miejscu byliśmy o 10:30. Weszliśmy do środka i powitali nas tam mili pracownicy muzeum. Na początku robiliśmy poduszkowiec. Przewodnik krok po kroku poinstruował nas jak go wykonać. Gdy skończyliśmy mogliśmy na nim pojeździć. Później mieliśmy czas wolny, który wykorzystaliśmy na zabawę różnymi urządzeniami interaktywnymi. Było ich tam bardzo dużo i wszyscy doskonale się bawili. Następnie poznawaliśmy na czym polega siła tarcia i oglądaliśmy wystawę Fiata 125P, a przewodnik opowiadał nam ich historię. Widzieliśmy m. in. samochód papieski, karetkę pogotowia, milicję oraz pojazdy wyścigowe. Później poszliśmy na warsztaty gdzie pani przewodnik opowiedziała nam wiele ciekawych rzeczy na temat światła, a także robiliśmy specjalne lunety przez, które można było zobaczyć tęczę.

 

Było naprawdę ciekawie i doskonale się bawiliśmy. Wszystkim bardzo się podobało i po powrocie do domów byliśmy szczęśliwi! Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś tam pojedziemy i przeżyjemy tę przygodę jeszcze raz.

 

 Marta Bobak

Oliwia Borowy
Hubert Grzechynka
Kinga Guzik
Wojtek Jabcoń
Natalia Kaczmarczyk

19 stycznia 2018r. klasa 6b z Juszczyna w ramach unijnego projektu Doświadczamy Nauki wybrała się do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od warsztatów, na których budowaliśmy poduszkowce, po wykonaniu zadania mogliśmy na nich pojeździć. Później oglądaliśmy wystawę polskich fiatów, syrenek i wyścigówek. Dowiedzieliśmy się o historii tych starych, zabytkowych pojazdów. Przewodnik pozwolił nam do niektórych wsiąść. Następnie robiliśmy eksperymenty dotyczące siły tarcia i grawitacji na specjalnych interaktywnych przyrządach. Ponieważ zwiedzanie zaostrzyło nam apetyt poszliśmy do Galerii Krakowskiej aby się posilić. Z wycieczki wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń. 

wykonały:

- Patrycja Kaczmarczyk

-Emilia Korczak

-Karolina Kasela

-Amelia Korzeniowska

-Patrycja Marek

-Agnieszka Smyrak

-Oliwia Suwaj

 

19 stycznia 2018 r. klasa VIB Szkoły Podstawowej w Juszczynie

wybrała się na wycieczkę do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie.

Na początku byliśmy na warsztatach z budowy poduszkowca, przy których instruktor mówił krok po kroku, jak go zbudować.

Doświadczenie to podobało się nam. Następnie poszliśmy na salę interaktywną związaną z siłą tarcia, gdzie mogliśmy korzystać z różnych urządzeń. Potem weszliśmy na wystawę samochodów z czasów PRL. Pokazywała ona także, jak żyli Polacy w latach 70-tych. Można było wsiąść do niektórych aut, m. in. taksówki. Po wystawie aut przeszliśmy do sali interaktywnej powiązanej ze światłem. Mogliśmy skorzystać z urządzeń pokazujących, jak światło może być niesamowite. Następnie budowaliśmy urządzenia za pomocą, których można było oglądać tęczę.

Ogólnie była to jedna z najlepszych wycieczek, na jaką pojechaliśmy.

Każdemu z nas bardzo się podobała.

Podpisy tworzących:

Mikołaj Pietrusa

Przemek Migas

Daniel Wicherek

Bartek Polak

Maciej Kampe

Dominik Zapletal

 

Zajęcia pozalekcyjne z matematyki dla wszystkich uczniów ­ klasa IVa

Zadanie drugie dla klasy IVa Szkoły Podstawowej: zajęcia pozalekcyjne z matematyki dla wszystkich uczniów to podnoszenie kompetencji kluczowych.

Celem zajęć było uzupełnianie braków w wiadomościach matematycznych, kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego i przełamanie strachu przed matematyką. Dzięki zajęciom uczniowie utrwalali i pogłębiali umiejętności i wiadomości matematyczne, czyli ugruntowywali wiedzę zdobytą na lekcjach. Zajęcia miały na celu wyrównanie szans między uczniami i wzmocnienie poczucia własnej wartości. W ramach zajęć uczniowie korzystali z pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu. Duży wpływ na atrakcyjność zajęć miało wykorzystanie w ich realizacji programów multimedialnych, tablicy interaktywnej z oprogramowaniem matematycznym, laptopów i portali matematycznych, takich jak: platforma eduscience, akademia uczniowska, matzoo oraz matlandia z wydawnictwa GWO.

            Podczas realizacji zajęć główny nacisk kładłam na doskonalenie umiejętności rachunkowych i działań na liczbach, rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych i kształtowanie umiejętności praktycznych.

            Zajęcia z matematyki miały na celu nadrobienie zaległości i pozbycie się u uczniów strachu przed przedmiotem. Aby realizacja zajęć była owocna i przyniosła oczekiwane rezultaty, pracowałam różnymi metodami głównie metodami aktywnymi. Praca odbywała się zbiorowo, w grupach, parach i pojedynczo,  a dodatkowo miała charakter zabawy i zdrowej rywalizacji.

Agnieszka Kaczmarczyk

 

 

Zajęcia pozalekcyjne z matematyki dla wszystkich uczniów ­ klasa VIb

 

 

 

Zadanie drugie dla klasy VIb Szkoły Podstawowej: zajęcia pozalekcyjne z matematyki dla wszystkich uczniów to podnoszenie kompetencji kluczowych.

 

Celem zajęć było przypomnienie, powtórzenie i uzupełnienie wiadomości z matematyki, zgodnie z obowiązującym programem nauczania. W ich trakcie uczniowie opanowywali umiejętności, które sprawiały im największą trudność i dzięki temu umiejętnie radzili sobie z rozwiązywaniem zadań dotyczących liczb naturalnych, ułamków zwykłych i dziesiętnych, własności figur płaskich oraz obliczania pól figur płaskich. Uczniowie wykazali pozytywne nastawienie do podejmowanego wysiłku intelektualnego. Uzupełnili oni swoje braki w wiadomościach i umiejętnościach, które były na bieżąco wykorzystywane na lekcjach matematyki. Zwiększyła się aktywność uczniów na lekcjach matematyki oraz ich sprawność rachunkowa. Podczas zajęć uczniowie rozwiązywali rebusy, krzyżówki i łamigłówki matematyczne, korzystali z pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu, wykorzystywali programy edukacyjne i korzystali ze stron internetowych:  matzoo, serwis-matematyczny, math.edu poświęconych matematyce, tablicy interaktywnej i laptopów. Utrwalali swoją wiedzę poprzez rozwiązywanie zadań z platform edukacyjnych eduscience, akademia uczniowska czy programu wydawnictwa GWO – matlandia. Uczniowie na zajęciach pracowali różnymi metodami głównie metodami aktywnymi. Praca odbywała się zbiorowo, w grupach, parach i pojedynczo,  a dodatkowo miała charakter zabawy i zdrowej rywalizacji.

 

 

 

 

 

Agnieszka Kaczmarczyk