SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ŚWIĘTEJ JADWIGI KRÓLOWEJ POLSKI W JUSZCZYNIE

W ŚREDNIOWIECZNYM KRAKOWIE

Długo czekaliśmy na klasową wycieczkę, by opuścić tradycyjne szkolne ławki i kolejny raz odwiedzić naszą dawną stolicę.

16 listopada 2023r. wspólnie z uczniami klasy 7a i paniami wychowawczyniami udaliśmy się do Krakowa. Spacer po zabytkowych ulicach Starego Rynku w porannych godzinach wzbudzał wyjątkowe emocje. Bez zbędnego tłoku mogliśmy podziwiać zabytkowe kamienice, zakupić pamiątki oferowane na kramach w Sukiennicach czy posmakować krakowskich słodkości w restauracyjnych ogródkach.

Około 11.30 pod pomnikiem Adama Mickiewicza zrobiliśmy sobie grupowe zdjęcie,  a później udaliśmy się do Muzeum Rynku Podziemnego. Nasza pani przewodnik ciekawie opowiadała o zwyczajach dawnych mieszczan, o kupcach i złoczyńcach wędrujących po szlakach handlowych prowadzących przez miasto. Mogliśmy zobaczyć rekonstrukcje najstarszych chat, narzędzia, biżuterię sprzed siedmiuset lat, a dzięki technice multimedialnej poczuliśmy różnymi zmysłami klimat tamtej epoki.

Po godzinnej wędrówce podziemnymi korytarzami mieszczącymi się około pięć metrów pod dzisiejszym Krakowem udaliśmy się do Parku Trampolin GoJump. W czasie godzinnego pobytu na trampolinach bawiliśmy się doskonale i bezpiecznie.

W późnych godzinach wieczornych po smacznym posiłku wróciliśmy pełni wrażeń do domów.

Pozostajemy wdzięczni naszym wychowawczyniom za zorganizowanie tego wyjazdu.