SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ŚWIĘTEJ JADWIGI KRÓLOWEJ POLSKI W JUSZCZYNIE

EWALUACJA PROGRAMU „OD RYTMIKI DO TAŃCA” REALIZOWANEGO W RAMACH INNOWACJI W ZESPOLE SZKÓŁ W JUSZCZYNIE

W czasie trwania programu zostały zrealizowane cele, które na zajęciach pozwoliły:

 

  • rozbudzać i rozwijać wrażliwość estetyczną u dzieci, poprzez ruch i taniec,
  • poprawnie ruchem reagować na podstawowe wartości rytmiczne nut i pauz, kształcić umiejętności właściwego reagowania ruchem na akcenty metryczne w taktach: dwudzielnych i trójdzielnych.
  • właściwie reagować ruchem na zmiany tempa, dynamiki, artykulacji oraz na zmiany metryczne w taktach,
  • kształtowały koordynację ruchową i umiejętność przestrzennego planowania ruchu, poruszania się,
  • wyrabiały szybkość orientacji, koncentracji, uwagi i sprawniejszego myślenia,
  • stworzyły możliwości do spontanicznej, odtwórczej i twórczej ekspresji muzyczno - ruchowej.
  • na zajęciach uczniowie wyrabiali i rozwijali społeczne zachowania, takie jak: tolerancja, odpowiedzialność, samodzielność, współdziałanie w grupie, komunikowanie, niezależność i poczucie własnej wartości, poczucie pewności siebie i umiejętność samooceny.

Uczestnictwo i frekwencja na zajęciach świadczą o tym, że była to atrakcyjna forma spędzania wolnego czasu. Dała możliwość rozwijania indywidualnych talentów, zainteresowań i predyspozycji artystyczno - ruchowych. Stworzyła możliwość konfrontowania swoich zdolności i umiejętności poprzez aktywne uczestnictwo w prezentacjach artystycznych, występach i konkursach.

  • Występy dzieci przed publicznością szkolną i zaprezentowanie swoich umiejętności tanecznych.
  • Występy przed szerszą publicznością (zaproszeni goście, rodzice, grono pedagogiczne, koleżanki i koledzy).                   
  • Znajomość zabaw tanecznych i inscenizowanych.
  • Zatańczenie układów tanecznych, poprawnych pod względem choreograficznym i rytmicznym. (Gminny Konkurs Muzyczny w Makowie Podhalańskim)     
  • Kulturalne zachowywanie się miejscach publicznych związanych z występami.
  • Umiejętność współpracy w zespole.
  • Chęć uczestnictwa w zajęciach, jako sposób aktywnego i miłego spędzania czasu wolnego.

                                            

 

 

Autorki innowacji

Beata Pacyga i Halina Wilczek