SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ŚWIĘTEJ JADWIGI KRÓLOWEJ POLSKI W JUSZCZYNIE

RAJD SZLAKIEM KS. KARDYNAŁA KAROLA WOJTYŁY NA HALĘ KRUPOWĄ

Jak co roku uczniowie klas I Gimnazjum im. Jana Pawla II w Juszczynie wraz z opiekunami: Panią Elżbietą Borys, Agnieszką Sarną, Agnieszką Stasik i Barbarą Łazarz uczestniczyli w Rajdzie Śladami Wielkiego Polaka.

W dniu 9.09.2015 r., na pamiątkę 37 rocznicy wędrówki w góry Kard. Karola Wojtyły  na kilka tygodni przed wyborem na Stolicę Piotrową, wyruszyliśmy na szlak. Uroczystość rozpoczęła się Mszą św. o godz. 8.30 w Kościele Parafialnym w Skawicy w intencji dobrego przygotowania do Światowych Dni Młodzieży – Kraków 2016. Po mszy nastąpiło złożenie kwiatów przed Pomnikiem Jana Pawła II, po czym zostaliśmy przewiezieni autokarami na Suchą Górę. Tu już mogliśmy liczyć wyłącznie na siłę własnych nóg i ducha, bo przed nami pojawił się szlak niebieski prowadzący malowniczą trasą na Halę Krupową. Po dwóch godzinach wytężonej wędrówki, nieco utrudzeni, ale dumni z siebie,  dotarliśmy na miejsce. Przy schronisku czekała nas dawka dobrej zabawy, wspólny śpiew i ognisko z pieczeniem kiełbasek.

Droga powrotna prowadziła szlakiem żółtym na Juszczyńskie Polany, skąd zabrał nas autobus szkolny. Tu poczuliśmy już zmęczenie, ale też radość, że z takim Patronem możemy osiągnąć każdy szczyt.