ROK SZKOLNY 2017/2018
W pierwszym semestrze uczniowie klas VA, VIA w Szkole Podstawowej w Juszczynie uczestniczący w projekcie ,, Doświadczamy nauki" brali udział w dodatkowych zajęciach z matematyki. Celem głównym było utrwalenie wiedzy zdobytej ma lekcji matematyki. Ćwiczenia i zadania wykorzystywane były z platform: edusience, scholaris i akademia uczniowska. Uczniowie bardzo chętnie rozwiązywali zadania w oparciu o programy komputerowe: matlandia i matzoo.
Wioletta Kasprzyk
Matematyka jest wszędzie sprawozdanie z wycieczki grupa I
W czwartek 18 stycznia 2018r nasza klasa 6a miała wycieczkę do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Na samym początku mieliśmy krótką lekcję pt. ,,Widmo światła" po której poszliśmy do specjalnego pomieszczenia, aby wybudować spektroskop. Po zakończeniu doświadczenia nowa przewodniczka opowiadała nam o starych samochodach z lat 60. Mogliśmy oglądać różne modele samochodów najczęściej Fiatów i Syrenek. Ciekawostką dla nas była informacja, że dawniej na każdy samochód w miesiącu przypadała określona ilość benzyny. Poza tym wcześniej no opony do samochodu trzeba było oszczędzać 3 miesiące. Samochód Polonez był lepszej jakości niż Fiat.
O godzinie 13:40 zaczęliśmy budować poduszkowce. Mieliśmy z tego ogromny ubaw. Można było pojeździć na skonstruowanych pojazdach. Wszystkim się bardzo podobało. Można było pojeździć na skonstruowanych pojazdach. O godzinie 15:30 wszyscy zadowoleni z wycieczki udaliśmy się w drogę powrotną.
Matematyka jest wszędzie sprawozdanie z wycieczki grupa II
Dnia 18.01.2018 roku pojechaliśmy na wycieczkę do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Wyjechaliśmy o godzinie 9:00, a o 10:30 byliśmy na miejscu. Weszliśmy do budynku centralnego, a pół godziny później przeszliśmy do budynku obok. Rozmawialiśmy tam z Panią przewodnik o różnych siłach promieniowania. Następnie wróciliśmy do budynku centralnego i poszliśmy zbudować własne spektroskopy. Wszyscy byli zadowoleni. Z drugą Panią przewodnik poszliśmy oglądać wystawę aut, zwłaszcza Fiatów 125p. Szczególnie zainteresował nas Fiat, którym jeździł Jan Paweł II. O 12:45 przeszliśmy na wystawę interaktywną. Robiliśmy tam różne fajne doświadczenia. Wszystkich zainteresowało wielkie koło, które wprawiało w ruch windę. Kiedy skończyliśmy zabawę, poszliśmy coś zjeść. O 13:45 poszliśmy do innej sali, żeby zbudować poduszkowce. Było trochę pracy, ale na samym końcu mogliśmy z nich skorzystać. Wszyscy dobrze się bawili. O 14:50 wyruszyliśmy do autobusu, a o 15:05 wyjechaliśmy z Krakowa. W Juszczynie byliśmy już o 16:30. Wszysycy byli zadowoleni z tej wycieczki. Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś tam wrócimy.
Sprawozdanie z wycieczki unijnej do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krak
Było naprawdę ciekawie i doskonale się bawiliśmy. Wszystkim bardzo się podobało i po powrocie do domów byliśmy szczęśliwi! Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś tam pojedziemy i przeżyjemy tę przygodę jeszcze raz.
Marta Bobak
Oliwia Borowy
Hubert Grzechynka
Kinga Guzik
Wojtek Jabcoń
Natalia Kaczmarczyk
19 stycznia 2018r. klasa 6b z Juszczyna w ramach unijnego projektu Doświadczamy Nauki wybrała się do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od warsztatów, na których budowaliśmy poduszkowce, po wykonaniu zadania mogliśmy na nich pojeździć. Później oglądaliśmy wystawę polskich fiatów, syrenek i wyścigówek. Dowiedzieliśmy się o historii tych starych, zabytkowych pojazdów. Przewodnik pozwolił nam do niektórych wsiąść. Następnie robiliśmy eksperymenty dotyczące siły tarcia i grawitacji na specjalnych interaktywnych przyrządach. Ponieważ zwiedzanie zaostrzyło nam apetyt poszliśmy do Galerii Krakowskiej aby się posilić. Z wycieczki wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń.
wykonały:
- Patrycja Kaczmarczyk
-Emilia Korczak
-Karolina Kasela
-Amelia Korzeniowska
-Patrycja Marek
-Agnieszka Smyrak
-Oliwia Suwaj
19 stycznia 2018 r. klasa VIB Szkoły Podstawowej w Juszczynie
wybrała się na wycieczkę do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie.
Na początku byliśmy na warsztatach z budowy poduszkowca, przy których instruktor mówił krok po kroku, jak go zbudować.
Doświadczenie to podobało się nam. Następnie poszliśmy na salę interaktywną związaną z siłą tarcia, gdzie mogliśmy korzystać z różnych urządzeń. Potem weszliśmy na wystawę samochodów z czasów PRL. Pokazywała ona także, jak żyli Polacy w latach 70-tych. Można było wsiąść do niektórych aut, m. in. taksówki. Po wystawie aut przeszliśmy do sali interaktywnej powiązanej ze światłem. Mogliśmy skorzystać z urządzeń pokazujących, jak światło może być niesamowite. Następnie budowaliśmy urządzenia za pomocą, których można było oglądać tęczę.
Ogólnie była to jedna z najlepszych wycieczek, na jaką pojechaliśmy.
Każdemu z nas bardzo się podobała.
Podpisy tworzących:
Mikołaj Pietrusa
Przemek Migas
Daniel Wicherek
Bartek Polak
Maciej Kampe
Dominik Zapletal
Zajęcia pozalekcyjne z matematyki dla wszystkich uczniów klasa IVa
Zadanie drugie dla klasy IVa Szkoły Podstawowej: zajęcia pozalekcyjne z matematyki dla wszystkich uczniów to podnoszenie kompetencji kluczowych.
Celem zajęć było uzupełnianie braków w wiadomościach matematycznych, kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego i przełamanie strachu przed matematyką. Dzięki zajęciom uczniowie utrwalali i pogłębiali umiejętności i wiadomości matematyczne, czyli ugruntowywali wiedzę zdobytą na lekcjach. Zajęcia miały na celu wyrównanie szans między uczniami i wzmocnienie poczucia własnej wartości. W ramach zajęć uczniowie korzystali z pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu. Duży wpływ na atrakcyjność zajęć miało wykorzystanie w ich realizacji programów multimedialnych, tablicy interaktywnej z oprogramowaniem matematycznym, laptopów i portali matematycznych, takich jak: platforma eduscience, akademia uczniowska, matzoo oraz matlandia z wydawnictwa GWO.
Podczas realizacji zajęć główny nacisk kładłam na doskonalenie umiejętności rachunkowych i działań na liczbach, rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych i kształtowanie umiejętności praktycznych.
Zajęcia z matematyki miały na celu nadrobienie zaległości i pozbycie się u uczniów strachu przed przedmiotem. Aby realizacja zajęć była owocna i przyniosła oczekiwane rezultaty, pracowałam różnymi metodami głównie metodami aktywnymi. Praca odbywała się zbiorowo, w grupach, parach i pojedynczo, a dodatkowo miała charakter zabawy i zdrowej rywalizacji.
Agnieszka Kaczmarczyk
Zajęcia pozalekcyjne z matematyki dla wszystkich uczniów klasa VIb
Zadanie drugie dla klasy VIb Szkoły Podstawowej: zajęcia pozalekcyjne z matematyki dla wszystkich uczniów to podnoszenie kompetencji kluczowych.
Celem zajęć było przypomnienie, powtórzenie i uzupełnienie wiadomości z matematyki, zgodnie z obowiązującym programem nauczania. W ich trakcie uczniowie opanowywali umiejętności, które sprawiały im największą trudność i dzięki temu umiejętnie radzili sobie z rozwiązywaniem zadań dotyczących liczb naturalnych, ułamków zwykłych i dziesiętnych, własności figur płaskich oraz obliczania pól figur płaskich. Uczniowie wykazali pozytywne nastawienie do podejmowanego wysiłku intelektualnego. Uzupełnili oni swoje braki w wiadomościach i umiejętnościach, które były na bieżąco wykorzystywane na lekcjach matematyki. Zwiększyła się aktywność uczniów na lekcjach matematyki oraz ich sprawność rachunkowa. Podczas zajęć uczniowie rozwiązywali rebusy, krzyżówki i łamigłówki matematyczne, korzystali z pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu, wykorzystywali programy edukacyjne i korzystali ze stron internetowych: matzoo, serwis-matematyczny, math.edu poświęconych matematyce, tablicy interaktywnej i laptopów. Utrwalali swoją wiedzę poprzez rozwiązywanie zadań z platform edukacyjnych eduscience, akademia uczniowska czy programu wydawnictwa GWO – matlandia. Uczniowie na zajęciach pracowali różnymi metodami głównie metodami aktywnymi. Praca odbywała się zbiorowo, w grupach, parach i pojedynczo, a dodatkowo miała charakter zabawy i zdrowej rywalizacji.